Cuma, Mayıs 29

Boy uzatmak için yapılması gerekenler


Boyun uzunluğu önce genetik olarak gerçekleşir eğer ailenizin boylarıda kısaysa bu sizde genetik bir oluşumdur.

En uygun beslenme tarzı, sebze, meyve ve proteinlerin dengeli alınması. Sağlıklı bir gebelik sonunda genellikle kız çocukları 48 cm, erkek çocukları 50 cm boyunda doğuyor ve süratle uzamaya devam ediyorlar. Normal kemik büyümesi için yeterli proteinin alınması, A, C, D vitaminleri, kalsiyum, fosfor ve iyotlu gıdaların yeterli miktarda tüketilmesi gerekiyor. Çinko ve bakır gibi elementler de boy uzaması için oldukça gerekli mineraller. Fakat "bu vitamin ve mineraller ne kadar fazla alınırsa boy o kadar uzun olur" diye düşünmemek gerekir. Bunlar sadece boyun normal şekilde uzamasını sağlar ve eksikliğinde boy kısalığı görülebilir.

Protein ve gerekli minerallerin yeterince alınabilmesi için et ve süt ürünlerinin çocukluk ve ergenlik döneminde düzenli olarak tüketilmesi gerekiyor. Çiğ yenebilecek sebze ve meyvelerin mümkün olduğunca pişirilmeden yedirilmesi gerekiyor. Her türlü katı gıdayı alabilen çocuklarda ek vitamin takviyesine gerek olmuyor. Alınan ek vitaminlerin boy uzamasına bir katkısı bulunmuyor.
Gereğinden fazla alınan protein ve kalori de boyu uzatmıyor.

Beslenme yetersizliği boy kısalığı nedenlerinin başında gelir hatta en önemlisidir. Yiyecekler boy uzamasında ne ölçüde etkilidir ya da bir etkisi var mıdır? Evet kesinlikle vardır hatta gıdaların boya etkisi hamilelik döneminde başlar. Çocuğun normal boylu olabilmesi için anne sağlıklı, düzenli ve dengeli beslenmeli, sigara ve alkolden uzak durmalı, hamilelik döneminde diyet uygulayacaksa bu diyet çok sıkı olmamalı hatta kilo vermek için çalışmamalıdır. Ayrıca fazla alınacak kiloların da gebeliğin sağlıklı şekilde sürmesini engelleyebileceği unutulmamalıdır.


Çocukluk döneminde iyi bir gelişim için uyku çok önemlidir. Düzenli uykunun, zihinsel ve fiziksel gelişim için önemi, bilimsel olarak kanıtlanmıştır
.

kaynak:www.msxlabs.org

75 Yorum var:

Adsız dedi ki...

ben her akşam süt içiyorum bi faydası yoooooookkkkkkkk ne yapabilirim

Adsız dedi ki...

dostum süt içiyosun da şimdi bak sütü aldıın markaya bak şimdi marka önercem ama olmaz şimdi reklam yok.ayrıca ben de 13.5 yaşındayım boyum 160 basketçiyim ama basketten sonra ya süt ya da soda içerim sen bu işi basketten sonra bi dene

Adsız dedi ki...

dogru söylüyoo kuru ekmek yiyenler 1.80 1.90

Adsız dedi ki...

bende 15 yaşındayım 1.72 boyundayım bunu süt içmeye boşluyum

Adsız dedi ki...

Evet sut cok onemli 7 yasima kadar sut ictim ama artik nefret ediym suttem suan 15 yasindayim goren 18 diyor ama ben bunu tek sutten dgil spor saglikli beslenmeyede we duzenli uykuyada borcluym...

Adsız dedi ki...

Ben de 15 yaşındayım ve boyum 157 kısamıyımm,yaşıtlarım hatta benden küçükler bile benden uzun ne yapmalıyımmmm????

ZerO dedi ki...

15 yaşindaki @adsız bluğ çağina erdinmi? ermediysen daha 20 yaşina kadar uzarsin,,eğer erdiysen 17 ye kadar uzarsin..takma kafana :)

Adsız dedi ki...

yha bende 15.5 yaşındayım benmde boyum 1.60 felan ben çok kısa buluyorum arkadaşlarım uzunlar hatta psikolojık sorun halıne geldı günde bazen 1 litreden fazla süt içiyorum yha uzamak istiyorum spor fasydalı ama okul varken pek zamn olmuo ama genelde yamaya çalışıom offfff kafayı yicem

Adsız dedi ki...

slm herkese ben tayfun 15.5 yasındayım boyum 1.72 yada 1.74 falan iste her neyse bunun 1.80 ile 1.85 arasında olmasını istiyorum spor yapıyorum futbol oynuyorum boyumu kısa zamanda nasıl uzatabilirim ne yapmalıyım

cihan dedi ki...

Selam arkadaşlar ben cihan demirhan boyum 1.68 normal sizde benim boyumda olmak istermiziniz süt ve spor en ünemli seylerdir

Adsız dedi ki...

BEN ESRA NERDEYSE 17 YASINA GIRECEM BEN 1,60 BOYUNDAYIM VE COOOOKK KILOLUYUM 125 KG EVT HEM TOPLU HEMDE KUCUKUM BOYUM UZAMIYO KILO VEREMIYOM BUSURU DIYET YAPTIM DOKTOR KONTROLUNDA AMA HICBIRI YARAMADI VE BEN BU HALIMDEN UTANIYORUM SONUCTA GENC KIZIM BENIMDE SEVEBILIRIM ASIK OLABILIRIM AMA COOOOKK KILOLUYUM ARKADASLARIM TAKMA KAFANA DIYOLAR YARDIMDA EDIYOLAR !SENIN YUZUN COK GUZEL DIYOLAR!! AMA BEN COK MUTSUZUM AILEMDE TEK BEN TOPLUYUM! AMA GENETIK OLARAK HASTALIK VAR SEKER COLESTROL BENDE DE VAR GIZLI SEKER COLESTROL, KALBIMDE PROBLEMLI, BITANE BÖBREKIM DE CALISMIYO KILO YUZUNDEN NE YAPMALIYIM LUTFEN ACIL YARDIM EDIN BU YUZDEN KENDI KENDIMIN OLUYOM DOKTORUN DEDIGI SEN ZAYIFLADIN MI BUTUN HASTALIKLARIN HER PROBLEMIN GECER!! HIC BEYENMIYOM KENDIMI!! NEOLUR ALLAHIN ASKINA

Burcu dedi ki...

Bilgiler için çok teşekkürler.

tuana dedi ki...

ben 14 yaşındayım 1.62 boyundayım arkadaşlarımın yanında çok kısayım ablam ben den daha kısa 1.57 süt,spor,düzenli uyku yeterli mi? uzamak için uzama süresi 1 yılı bulur mu?acill yanıt bekliorum şimdiden tşkr:=))

efsane şampiyon dedi ki...

slm millet bende sporcuyum (güreş) 17 yaşındayım 1.72 boyum daha uzarmı 70 kg yim kilo verirsem faydasını görürmüyüm şimdiden tşkler

Adsız dedi ki...

abiler ablalar, bende 12 yaşındayım boyum 150 kilom ise 48 okula erken başkadığım icin sınıf arkadaşlarım benden uzunlar sütte iciyom ama daha uzun olmak istiyoom yardim edinnnnnn

Adsız dedi ki...

arkadaslar hepinize bir usta uyarisi boy uzamasi icin sadece süt icmek yetmez d vitamini sebze meyve yemek gerekir sporlardan sa basketbol ve gerdirme calismalari yapin kas yapici sporlar yapmayin aksi halde boyunuz kücük kalir ve gencler en kötülerinden biri fazla 31 cekmektir kafaniza stres yapmayin ve üzülmeyin...

Adsız dedi ki...

yhaa ben 15 yaşında bi kızım...boyum ise 1.62...yasıma göre kısamıyım? birde yorumlarda sütün faydasını söylüyorlar...süt içmeye suanda baslasam etkisini görürmüyüm yoksa küçüklükten mi baslamam gerekirdi ve kaç yasına kadar uzarım...sorularıma cevap arıyorum,,,simdiden tesekkür ederim =)

duru dedi ki...

13.5 yaşındayım 1.65 boyundayım en fazla ne kadar uzayabilirim.

Adsız dedi ki...

ben 15 yaşındayım 1.87 boyum bende basketciyim ama ben daha uzun olmak istiyorum daha uzarmıyım çünkü 19 yaşına kadar 2 metre olmak istiyorum.

Adsız dedi ki...

Ben 17 yaşındayım futbol oynuyorum ama takımda herkes benden uzun. boyum 1.62 kilom 58. her akşam süt içiyorum ayrıca boy uzatma HAPı kulanıyorum bazen haftada 1 de olsa basket oynuyorum ama bir etkisini göremedim kullandıklarımın. Bu bende rahatsızlığa dönüştü stresten saçımın döküleceğini bliyorum. 15 yaşıma kadar hiç bi sorunum yoktu ama herkes boyumun kısa olmasını alay konusu yaptı. Hırs yapmaya çalşıp yüzme kursuna gitmek basketbol oynamak istiyorum ama yapamıyorum. ve şuan 17 yaşındayım boyumun kısa olması bütün yaşantımı etkiledi. Bi ümitsizliğe kavuştum. Boyum 1.68 - 1.70 olsun şu dünyada başka hiç bir şey istemem. ama yapamıorum işte olmuyor :(

onur dedi ki...

borçluyum sizde boyunuzun uzamasını istiyosanız biraz sabırlı olun dengeli beslenin meyve sebze süt gibi yiyecek ve içecekler le beslenin ve bol bol spor yapın birazda zamana bırakın kimse bir anda büyümez..

Adsız dedi ki...

ben 13 yasindayim ve boyum 160 kilom 54 sizce bu normal mi boyumun 180 olmasini istiyorum basket oynuorum beni tanimayanlar 16/17 yasinda zannediyorr l]tfen boyumun 180 olmasi i.in ne yapmaliyim annem 165 babam 180 lutfen bana yardim edin boyum 180 olsun yorumlarinizi bekliyorumm

Adsız dedi ki...

Ben yeni 13 yaşıma girdim boyum 1.57
çevreme göre boyum biraz kısa kalıyor.geçen senenin başlarında 1.47ydim bu aralar hızla boy uzamaya geçtim bu uzamayı yeterince süt ve sporla devam ettirirsem dahada uzama imkanım olurmu?

elif dedi ki...

bende 14 yaşındayım.boyum 1.57 170 yapmak için daha neler yapmalıyım, sütte içiyorum yeterince yemekte yiyorum.ne olur bana yardım edin

Adsız dedi ki...

selam arkadaşlar boyunuzun uzamasını isterseniz sağlıklı beslenin ve spor yapın ben basketbolcuyum boyum 1.93,kilom 84,yaşım 17,annem 1.63 ve babam 1.66 bu boyumu basketbola ve düzenli beslenmeye borçluyum.haftanın 2 güünü balık tüketin çok yararlı her sabah kahvaltıda 2 tane
yumurta ve süt için bunlarla beraber boy uzatma egzersizleride yapabilirsiniz

Adsız dedi ki...

mrb ben 13 yaşındayım boyum 1.37 cm 7. sınıfa gidiyorum boyum kısa olduğu için herkes benimle dalga geçiyo ve arkadaşlarım da lütfen bana yardım edin :))

Adsız dedi ki...

ben 14 yasıma gırcem boyum 1.58 civarı gıbı kılom 56 boyumun uzamsını ıstıyorum kılo verırsem belkı boyumda uzar ama napabılırım :(:( arkadaslarım bana sısman gözuyle bakıyor ve boydan kaybedıyorum cok guzel bı kızım ama boyumm ve kılomdan sıkayetcıyım

Adsız dedi ki...

Ben kendimi kisa zannederken o kadar sorunlu insani gördüm ki :D takmicam artik ama süt ve yumurta protein vitamin hepsini denicem :D

Adsız dedi ki...

ben 14 yasındayım boyum 1.40 herkez benle dalga geçiyor .. boyumun uzaması için neler yapmalıyım ..?boyum ne kadar uzar en fazla..?

ırmak dedi ki...

14 yaşındayım boyum1.38 herkes benle dalga geçiyo.uzamam için ne yapmalıyım? Lütfen yardımınıza çok ihtiyacım var.tşk.

Adsız dedi ki...

Slmlar, 15 yaşındayım 1.72 boyundayım, sizce 1.80'i geçermiyim, her akşam uyumadan 2 bardak süt tüketiyorum, işe yararmı acaba, lütfen yardım.

Adsız dedi ki...

of ben 14 yaşındayım boyum 160 kilom 55 kilomdan şikayetçiyim herkez dio süt iç ama ben bu satten sonra sütün bi işe yarayacağını zannetmiorum zayıflamak için ise bol bol su iç diolar of boyum çok kısa ya uzamak ve zayıflamak istiorum sütten başka ne yapmalıyım?

Adsız dedi ki...

ya ben 12 yaşımdayım fakat boyum kısa 1.45 miyimm ne nasıl uayabilirim

zehra dedi ki...

arkadaşlar size tavsiyem zıplayın basketbol oyneyın bi yerlere aılın ip atlayın ve en önemlisi sabırlı olur bu dediklerimin hepsini boyunuzda bi degişiklik olana kadar sürekli her gün yapın bnde kısayım hergün yapıyorum ve boyum attı az çok hiç farkeymez arkadaslar devemlı kesintisiz yapın çok uzasın fakat aksini 1 gün yapıp 1 gün yapmazsanız işte o zaman kısa olmaya razı olun arkadaşlar lütfen çok kafanıza takmayın mesela; bizim komşumuzun kızı var boyunun kısa olmasını kafasına taktı onu sorun etti ve morali hep bozuk şimdi yaşına göre çok kısa siz de onun gibi olmak istemiyosanız çok sorun etmeyin ama spor yapmayıda ihmal etmeyim bnm tavsiyem bu işe yararsa ne mutlu bana..

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar Lütfen Cevaap Verin Yardım Edinn 13 Yaşındayım 157 BOYUM var Kısa mı sizce ?

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar ben 15 yaşındayım kilom 81 boyum 1,77 yasıma göre kısamıyım ve gelişimi mi tamamladığımda 1.80 olurmuyum şimdiden teşşekürler ..

Adsız dedi ki...

ben 11 yaşında 142 boyundayım boyu kısa olanlara bilgi zıpla koş düzenli beslen uyku çok önemli en az 8 saat uyu ben teyzemden öğrendim süt ve süt ürünleri tüket egzersiz yap sabah 1 saat akşam öğlede 1 saat sabah öğlen akşam esne yumurta proteinler balık peynir teyzem çocuk doktoru yoğurt ye teyzeme sorcaktım ama teyzemin telefonu kapalı boyum 1-2 ayda nasıl 150 olabilir

Adsız dedi ki...

boyum 1.68 yaş 18 boyum daha uzarmı

Adsız dedi ki...

boyumu uzatmak isssssstiyorum

Adsız dedi ki...

ben 22 yaşındayım boyum daha uzar mı...?

Adsız dedi ki...

Merhaba ben 17 yaşındayım. Boyum 1.60 normal olarak yaşıtlarım dan kısayım. Sanırım bunu takıntı haline getirmiş durumdayım. Annem ve babam kısa değil ama bana genetik olduğunu söylüyorlar.
Lafı uzatmayım Okul kız voleybol takımındaydım artı olarak kick box yapmama rağmen uzama yok. meyva çok fazla yerim süt içerim ama uzamıyor 17 yaşında olmama rağmen minik olmaktan sıkıldım. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

8 e gidiyorum boyum 134 sizce iyi mi ne kadar da kötü çünkü boyum uzamıyor

Adsız dedi ki...

bende14 asıoandaım baya kalıplıyım aama aboyum 170 daha uzamasını istıorumarkadaslarımbaya uzun 180 190lar anabamalıyıma araştırdım aaaraştırdıklarımıdenıcm :)aaaaaaa

Adsız dedi ki...

Ben 13.5 yasındayım boyum 1.54 kilom 43 Boyum daha uzarmı surekli basket oynuyorum.Ama boyumun yasıma göre kısa olduqunu dusunuyorum :)

Adsız dedi ki...

arkadaşLar ben 16 yaşındayım ve boyum 1.57 bu durumdan şikayetçiyin neler yapmaLıyım süt faLanda içiyorum ama faydası yok.

Adsız dedi ki...

ya ben 12 yasındayım boyum ilk okul 3.sınıf çocgu boyundayım ne yapmalıyım acaba

Deniz dedi ki...

arkadaşlar ziplamalı sporlar'ı ( Basketbol, Voleybol vb. ) çok sıkı çalışmalarla yapın boyunuz uzar. Benim boyum bu yöntemle yaklaşık 3 santim uzadı şuan 1.61 boyundayım kilo 48.. fazla kilo sağlığa zarar.....

melek dedi ki...

off ya bende 14 yaşındayım ama boyum 1.45 banada bi çözüm bulun

Adsız dedi ki...

ya ben 15 yaşındayım boyum 1.46 yaşıtlarım hatta benden küçükler bile bnden uzun kndmden nefret ediyorm 2 senedir basket oynadım ama faydası olmadı anne ve babam kısa ama kardeşlerm uzun boylu ne olur yardımcı oln ne yapmam gerekiyoo :((

yunus dedi ki...

merhaba ben 16 yaşındayım 67 kiloyum 1.69 boyum var kalıplı biriyim body'e gitmiş gibi duruyorum yani ama boyumun kısa olduğunu düşünüyorum ve2 aydan beri keçi boynuzu pekmezi kullanıyorum her gün aksatmadan 3 günde bir süt içiyorum kısacası boyumun kısa olduğunu düşünüyorum 1.80 felan olmasını istiyorum ve aşırı takıntı yapıyorum yardımcı olursanız sevinirim..

Adsız dedi ki...

cocuklar boy uzamasi kizlarda blug cagina erene kadar kizli bir sekildedir erkekler de daha uzun sürüyor ama bir insan kizlarda 13 erkeklerde 16 yasina geldimi boy uzamasi durmus demek tir.Tamamen genetiktir bunun yaninda beslenmenin az bir etkisi vardir.söyle bir baktigimizda afrikadaki insanlar in hepsi boylu posludur vede rahatsiz yada hastalikli büyüyen couklarda uzuyorlar.... onun icin boy uzama konusu genetiktir anne ve babamizi secemiyoruz ne yazikki

Adsız dedi ki...

Hc kafaya takmayn bn lise2ye gidiorm boym 1.50 40 kgyim ama cok ta takmıorm tatlı buluo herkes ßni ßilişimCi kız xD

Adsız dedi ki...

beence boy konusunun genetikle hiç alakası yok.tamamen beslenme spor ve rahat bir yaşamla bağlantılı.

...:S dedi ki...

15 yaŞınDayımm we Boyum 1.53 .. YaşıtLarımdan Çok Kısayım . NaPaßiLiriimm x(

Adsız dedi ki...

ben turkyede yasamoyorum ama bu siteni bawka bi sitede gordum.yardim ede bilrmisinz 20 yasindayim ama boyum 1.53.uzamak istiyorum boy hormonualmiyorum cunki doktorlar izin vermiyor.ne yapmaliyim?

Bilinmeyen kisi dedi ki...

Ben 13 yaşındayım ve boyum 1.55 ben de kendimi kısa buluyorum uzamayı herseyden çok istiyorum her gün en az 4 bardak süt iciyorum, haftada en az 2 gün Ogretmen Kontrolunde yüzüyorum ve haftada 1 veya 2 kere voleybola gidiyorum gercekten çok çabalıyorum daha fazla ne yapabilirim ???

Adsız dedi ki...

ben 15 yaşındayım 77kiloyum ve 1.60 boyum var spor yapsam ve sağlıklı beslensem uzarmıyım..)

Adsız dedi ki...

Ben 12.5 yaşındayım boyum 1.67 uzunmuyum kısamıyım?

Klimina'nın Stardoll ve Moda Sayfassı dedi ki...

bende 13 yaşındayım boyum 168 uzun muyum kısa mı .*

Adsız dedi ki...

arkadaşlar 12 yaşındayım boyum 1.54 sizce kısamıyım normalmi

Adsız dedi ki...

arkadaslar kızlar 15.16 yasına kadar pek uzamazlar 16.17 yasları ıcınde boy atarlar 18 de uzama durur erkekler ıse 20 yasına kadar uzarlar bıde kızlar ergenlıge gırınce en fazla 5 6 santım uzarlar ve oyle kalır

Unknown dedi ki...

selam ben derya 17 yasim kimlikte ama ben 151 boyum cok kisa oncden kafaya takmyordum simdi delurcek gibitim.boyum uzayacak ben kendimibilyorum ve umutluyum sizce neypmm lazim .boyum uzarmi lutfen yardim.

mehmet şentürk dedi ki...

ben de geri zekalıyım 15 yaşındayım boyum çok uzun ne yapmalıyım sizce bi yardım ederseniz çok iyi olur şerefsizim.

cemre dedi ki...

mrb 15 yşındayım 3 ay sonra 16 ma basacam ve 14 yalındayken 1:50 boylarındaydım ne kadar uzayabilirim

Adsız dedi ki...

ya arkadaslar bnce en iyi çözüm doğal yöntemler siz limon suyunu yüzüne srün birz canınız yanacak ama olsun.eminim işe yarayacaktır..

Adsız dedi ki...

arkadaslar 17 yasindayim boyum 1 80 81 civarlarinda kilomda 108 109 kilo civarlarinda eger kilo verirsem boyum atarmi

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben 11 yaşındayım boyum 1.37 sınıfta herkez benden uzun sadece 4kişiden uzun boyluyum esas sorun orda deyil ben den küçüklere bakıyom boy mükemmel örneğin halamın kızı var ben biyaş küçük ama boyu öyle deyil hatta bir teyze bana demiştiki sen 3 mi gidiyosun ben den uzun boylu olduğu için dövüyo bile:(

Adsız dedi ki...

arkadaslar boyuyumun uzamasi icn ne yapmaliym lutfn yardm eDn tskur.

Adsız dedi ki...

Gerçekten mi yani hergün süt mu içtiniz?

Egemen a. dedi ki...

Lütfen!!!!! Yardım edin

14 yasındayım 2013-14 yılında liseye geçicem fakat boyum 3 yıldır 1.50 ve bir kıpırtı yok kilom 57-60 yardım ediin boyum yüzünden intihar bile etmek istiyorum bazen çok dalga geçiyolar .....

Adsız dedi ki...

Ben 14 yaşındayım ve boyum 1.46 kilom 39, 11 yaşıma kadar hergün süt içtim ama ancak bu kadar uzadim.ergenlik çağına girmedim ve kızım. Annem 1.60 babam 1.74 boyunda .basketbolda çok iyiyim ve voleybol oynuyorum. Kardeşim benden bir yaş küçük ve boyu 1.54 sizce boyum uzarmi :/ cevaplariniz için teşekkürler arkadaşlar

Unknown dedi ki...

Kardeş sen 1.80 geçersin

Unknown dedi ki...

Ya siz ne diyonuz keşke bende 1.60 olsam 21 yaşındayım 1.45 boyum var siz neyin kafasını yaşıyonuz şükredin Allaha bence

Unknown dedi ki...

Ya siz nasıl bişeysiniz yaa Allaha şükredin sizden kötüleri var mesela ben 21 yaindayım 1.45 boyum var peki bu iyimii😞😞😞😞

Kaan Efe dedi ki...

Basketbol boy uzatmıyor hiç birşey boy uzatmaz dalyan gibi bir babanız yada amcanız yoksa hiç birşey bir işe yaramaz. Erkeklerde gelişim 25 kızlarsa 21-22 de durur diye biliyorum yanlışşsa lütfen yanıtlayın teşşekkür ederim.

Yorum Gönder