Pazar, Nisan 15

Sosyal Güvenlik Uzmanına Soru Sor

Soru sorabileceğimiz sosyal güvenlik uzmanları

Sosyal Güvenlik doğumumuzdan itibaren hayatımızın sonuna kadar devletin bize sunmuş olduğu bir sistemdir.Herkes sosyal güvenlik desteğine ihtiyaç duyar ve her insan’ın hakkıdır devletin de görevidir.

Sosyal Güvenik Uzmanına Sorun
Sosyal Güvenliğimiz olduğunda yarınlara karşı bir güvencemiz olur.Gelecekte olası hastalık,iş kazası,
yaşlılık ve işsizlik vb. gibi durumlarda güvence altında olmamızı sağlar.

Her insan Sosyal Güvenlik Yasası ve Haklarını bilmek zorundadır.Ülkemizde Sosyal Güvenlik 
Yasasında mevzuatta yenilik olduğunda herkes bunu bilemeyebilir.Bireyler kendi iş durumu ve sosyal sağlık 
ve güvenlik durumu ile ilgili bi çok soruları olabilir.

Örnek verecek olursak;

  • Çalışanlar İçin Yeni Sosyal Güvenlik Yasası
  • Sosyal Güvenlik Yasası ve Haklarımız
  • Emekliler İçin Yeni Sosyal Güvenlik Yasası
  • Sosyal Güvenlik Yasası Çalışanları Nasıl Etkileyecek
  • Yeni sosyal güvenlik sistemine göre kadınlar kaç yaşında emekli olacak?
  • Yeni sosyal güvenlik sistemine göre erkekler kaç yaşında emekli olacak?
  • Yeni sosyal güvenlik sistemi önceden sigortalı olmuş çalışanları nasıl etkileyecek?
  • Yeni sosyal güvenlik yasası özürlü çalışanlar için değişiklik getiriyor mu?
  • Yeni sosyal güvenlik yasasıyla emekli maaşları azalacak mı?
  • Ne Zaman Emekli Olurum?


Tabi Bunları bilmemiz kendi başımıza imkansız.Bunun için mutlaka Sosyal Güvenlik Uzmanından yardım almalıyız.Yakınımızda Sosyal Güvenlik Uzmanı yoksa en kolay yapabileceğimiz şey internetten online sosyal güvenlik uzmanından bilgi almaktır.

Türkiyede tanınmış Ünlü Sosyal Güvenlik Uzmanları

Sosyal Güvenlik Uzmanı Ali Tezele Sor

Sosyal Güvenlik Uzmanı Özgür Kaya'ya Sor

Sosyal Güvenlik Uzmanı Yalçın Çapanik'e Sor

Sosyal Güvenlik Uzmanı Sadettin Orhan'a Sor

Sosyal Güvenlik Uzmanı Öznur Eskicioğlun'a Sor

Sosyal Güvenlik Uzmanı Şükrü Kızılot'a Sor

47 Yorum var:

kadriye dedi ki...

sayın ali tezel ben bir e devlet şifresi mağduru olarak size bir soru yönelticem biz bu şifreleri her üç ayda bir almak zorundamıyız .biz eşimle birlikte edevlet şifremizi aldık .fakat kullanmadık geçen gün eşimin emekliliğini hesplamak için kullanalım dedik.malesef kullanamadık.eşim postaneye şifremizi kullanamadığımızı bildirmiş yeni şifre almamız gerekiyormuş.
çünkü üç ay içinde kullanılmadığı için şifremiz geçersizmiş .
yeniside 10 tl ilk şifreyi alırken niye bizlere bi açıklama yapılmıyor.
belki sizi ilgilendirmeyen bi soru ama ben sizin her kesin sorunu ile ilgilendiğinizi ,
düşündüğüm için ve ben bu konuda nerelere baş vura bilirim
diğe size yazdım şimdiden çok teşekkür ederim

Ercan dedi ki...

Merhaba Ali bey
10.05.1966 doğumluyum 01.07.1988 sigorta girişim ve 7019 pirim günüm var. 01.07.1999 tarihinden itibaren aynı iş yerinde çalışmaktayım. Primlerim asgari ücret üzerinden yatırılmakta(maaş olarak yüksek).Askerliğimi 87-88 döneminde yaptım.
1.Ne zaman emekli olabilirim?
2.Askerliğimi yatırırsam ne zaman emekli olabilirim?
3.Fazla çalışma günü maaşıma ne derece etki eder?
Bizleri bilinçlendirdiğiniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla

Fethi Döker dedi ki...

Sy Ali Tezel Bey,oğlum Erhan Döker 1981 Avusturalya-Sydney doğumlu T.C vatandaşı olup yıllardır Sydney de ikamet etmektedir.üç beş senede bir tatil amaçlı Türkiye ye gelir bir veya birbuçuk ay kalıp döner .Haliyle geldiğindede Türkiye deki adresi ve nüfusda kayıtlı olduğu yer bizim ev adresimiz.31.01.2012 tarihinde tahutlü olarak SGK dan MERNİS sorgulaması yapılıp herhangibir sosyalgüvencenizin olmadığından 1.1.2012 tarihi itibariyle genel sağlık sigortalılığı tesciliniz asgari ücret üzerinden re, sen yapılmış olup5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin (g) bendi kapsamında yapılan tescilinize esas olmak üzere,aile içindeki gelirin kişi başına düşen aylık tutarının belirlenmesi için sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarına başvurarak gelir testi işlemi yaptırmanız gerekmektedir., Diyerek devam eden oğlum ERHAN DÖKER adına gönderilen tahütlü yazıyı aldım bu yazıyı alıralmazda aynı gün Ankara Kızılay ve Sıhıyede ki SGK kurumlarına başvurdum ama sıhatli ve tatmin edici bir bilgi alamadım .Lütfen bu hususda ne yapmamız gerekmektedir.Biz karı koca emekliyiz oğlumuzun pirimleri bizdenmi kesilecek,nüfuz idaresine gidip oğlumuzun ikameti yurtdışındadır diye bildirmemizmi lazım.Ayrıca yine Avusturalya da doğup orada yaşayan evli bir oğlum ve bir kızım daha var onların durumu ne olacak bütün bunlaracevap alabilirsek bizim durumumuzdaki binlerce vatandaşımıza da yardımcı olmuş olacaksınız.Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler ederiz,saygılarımızla.

Unknown dedi ki...

2012 GSS ile ilgili bir sorum olacak. 23 yaşındayım ve çalışmıyorum. Yeni düzenlemeye göre ben evleninceye kadar her işten ayrılışımda babam zorunlu GSS primiyle mi karşılacak? Lütfen yardım..

ihsan dedi ki...

babam 10 senedeır taseron işcisi olarak calişiyor calıştıgı şirket bu sene ihaleyı kazanamamiş şirket baska sehırde oldugu için babama buraya gelip istediğimiz yerde calısacaksın ya da istifa edeceksin demişler bu durum da babam taminat alabilir mi ayrıca yıllık ızın de hıc bır sekılde kullanmadı ve kullanmıs gıbı imza attırmişlar ustelık ucretını de almadı bize yardımcı olursanız memnun oluruz cok tesekkurler sımdıden...

Adsız dedi ki...

Ali bey ,
1998 yılından beri sgk ya bağlı çalışanım halende sgk lı olarak çalışıyorum , dün akşam evime sgk dan yazı geldi 40.000 tl prim borcunuz var diye , hemen sgk ya gittim ,2005 yılının 9 ayında kendi ismime adi şirket açmıştım 3 ay sonra kapanış verdim kapattım ,sonra sgk lı olarak iş hayatıma devam ettim , ancak muhasebeci beni şirket açtığım zaman bağkura bildirmiş ,benim zaten haberim yoktu bugün sgk ya gittim sgk dan gerekli yazışmalar yapıldı bana borcun düşeceğini ancak 3 aylık bagkur primimi 2 3 aysonra bankaya ödersiniz dediler ,yaklaşık 1200 tl borç çıkabilir dediler , ben zaten 15 yıllık sgk lı çalışanım bütün primlerim şirketim tarafından yatırılıyor , ben neden 3 aylık bagkur primi ödiyeyim ödemezsem bana sıkıntı olurmu haciz ve diğer işlemler yapılırmı ?

eda dedi ki...

merhaba,
Eşim ve ortağı 2006 yılında yapsat usulü konut kooperatifi kurdular. Binanın bütün daireleri satıldı. Binayı 2009 yılında alan kişilerin oluşturdu yönetime teslim ettiler. Binada şuan eksiklikler var. Bizim sıkıntımız binanın sgk borcuyla ilgili eşimin görevi evraklarda muhasip olarak tanımlanıyor, ortağı ise başkan olarak geçiyor. Yönetimde oldukları dönemin sgk borcu ödenmediği için borç hacize düşmüş,eşim kendine düşen kısmı yatırıp kurtulmak istedik ama yetkililer bunun kooperatif adına çıkan borç olduğu için size düşen kısmı diye bir şey yok diyorlar ya tamamını yatırın yada bu şekilde taksitlendirilerek ödersiniz denildi. Eşimde aralık 2012 yılında yapılandırdı şuan kendisi taksitlerini düzenli olarak ödüyor fakat ortağı 5 aydır ödemiyor. Bu durumu için bulunduğumuz ildeki sgk görevlileri ekim ayının son olduğunu bahsettiler ama ne için son oldu konusunda bilgi vermiyorlar. Bizim sıkıntımız yapılandırma bozulur mu? Ve Tekrar hacize düşer mi? Bu durumdan tamamen nasıl kurtulabiliriz. Ortağı emekli olduğu için maaşından direk kesilme durumu var mı? Yasal hakkımız var mı? Lütfen en kısa sürede cevap verebilir misiniz.

Adsız dedi ki...

Ben Gemlik’ten Mustafa Özcan.Merhaba babam 960 tl emekli maaşı alıyor,annem benden dolayı evde bakım parası alıyor,ben de özürlü maaşı alıyordum ancak maaşımı kestiler.Maaşımın kesilme nedenini babamın maaşının yüksek olduğu için diyorlar.Evde ise üç kişi oturuyoruz.1997’den beri maaş alıyordum ancak haziran 2013 den beri maaşımı alamıyorum.İnternetten tekrar başvursam başbakanlığa mı yoksa aile ve sosyal politikalar bakanlığına mı başvurmalıyım? Birde benim doğuştan dengeyi sağlayamama hastalığım var yani yürürken kendimi dengeleyemiyorum.Bu yüzden her zaman birinin yardımı olmadan sokakta gezemiyorum.Özürlülük oranım ise %70’dir.Buna göre malüllük maaşı için müracaat etsem malüllük maaşından yararlanabilir miyim?Eğer malüllük maaşından yararlanırsam annemin aldığı evde bakım parasını keserler mi?Ayrıca bu maaşların hiç birinden yararlanamazsam kendimi emekli ettirebilmek için neler yapmam gerekiyor?

Adsız dedi ki...

BEN MESAİ SAATİ İÇİNDE DARP EDİLDİM VE BUNU GURURUMA YEDİREMEYİP İŞ YERİNİN KARŞISINDA BULUNAN EMNİYET ÖNÜNDE SİLAHLI İNTAHAR GİRİŞİMİNDE BULUNDUM BU İŞ KAZASI OLURMU BİRDE İŞ GÖREMEMEZLİK RAPORU VERİLMESİ SONUCU MAAŞ ÖDEMESİ YAPILIRMI YAPILIRSA KAÇ AY MAAŞ ÖDENİR BİRDE ÇALIŞTIĞIM ÖZEL ŞİRKET İŞ HAKKIMI VE SSK MI DURDURMAK İSTİYOR KANUNEN HAKLARIM NELERDİR

Adsız dedi ki...

benim eşim vefat etmiş.7çocuğum var.ölüm aylığı 800 tl alıyotum.başka yerden gelir veya yardım alamıyorum.geçinmekte zorluk çekiyorum.dulluk ve yetim maaşı alamıyorum.kirada oturuyorum.ne yapmalıyım.lütfen bilgiverin.

Unknown dedi ki...

7100 pirimim var 2 ay önce emekli oldum 670 maaş baglanmış 1987 grişim 1965 doğumluyum 11 ay askerik yatırdım az degilmi

Unknown dedi ki...

Ben selahattin çile 26\8\1956 doğumluyum 1\1\1988 sigorta girisim 121 gün bagkur girisi 1994.. 2004 2007arası borc 33 bin lira yapılandırıldı fakat ödenmedi yeni torba yasasından nasıl yararlanabilirim yardımcı olabilirsiniz..

ayşe dedi ki...

eşimden boşanmayı istiyorum. 2 çocuğum okuyor. annem babam vefat etti. babamın emekli aylığını alabilir miyim ?

ÖKÜZ dedi ki...

babam 1966 doğumlu 1985 sigorta girişli 2258 primi var.1998 den bu yana bağkurlu bu torba yasa ileemekli olabilir mi olmazsa ne zaman emekli olabilir

halil atmaca dedi ki...

merhaba ali bey ben erzurum da bir sirkette çalısıyorum.Fakat çalıştıgım iş yeri mesai saatlerınden fazla çalıştırıyor ve mesai saatin burutu 7,250 neti 5,250tl oluyor.özel sirkette zor şartlarda çalışıpta mesai saatinin içinde işten çıkan yoktur.hep fazla çalışıp az para almak bizi üzüyor bu ülkede adalet denen bir şey yok.Bi de ben bu zor şartlara dayanamıyorum işten çıkarsam tazmınatımı nasıl alabilirim ben üç senedir ecza deeposundayım.bana 5315634469 nolu telefonla dönerseniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

17 04 1966 DOĞUMLUYUM 01 09 1988 DE SİGORTAYA GİRİŞİM VAR ŞU ANDA 3500 GÜN ÖDENMİŞ PİRİMİM VAR.NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM? AYRICA ASKERLİK BORÇLANMASI YAPARSAM İŞİME NE ŞEKİLDE YARAR? 0 536 773 52 02 NOLU TELEFONUMA DÖNERSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM.SAYGILARIMLA AYHAN ÜMİT.

Adsız dedi ki...

03.02.1962 dogumlu olup 01.04.1976 45gün sigorta 1996 kadar istege bagli sigorta 2027 gün 2015 kadar ciftci bagkuru 3200 gün olup 2015 itibarem tarim ek 5 yatıriyom tescil tarihi 1976 dan tarim ek 5 ne zaman emekli olur. Askerlik ödendi 540

Adsız dedi ki...

03.02.1962 dogumlu olup 01.04.1976 45gün sigorta 1996 kadar istege bagli sigorta 2027 gün 2015 kadar ciftci bagkuru 3200 gün olup 2015 itibarem tarim ek 5 yatıriyom tescil tarihi 1976 dan tarim ek 5 ne zaman emekli olur. Askerlik ödendi 540

Adsız dedi ki...

Merhaba hocam ben Gemlik’ten Cemal Sertkan.Babam sigortadan malül emeklisi annem benden dolayı evde bakım parası maaşı alıyor,ben özürlü maaşı alıyordum ama kestiler.Ben %70 çalışamayacak derecede özürlüyüm.Hiçbir iş yerinde çalışmışlığımda yok.Annem babam ölünce bana kim bakacak?Evlenmeyi de çok istiyorum ama evlenmek ve ev geçindirebilmek için maaşım da yok evimde yok.Hocam sizden öğrenmek istediğim memleketteki arazileri satıp isteğe bağlı sigortadan prim ödeyip emekli olmak ve ev almak istiyorum.Evde bakım parası maaşını iptal ettiripte prim ödeyip emekli olabilir miyim?Ayrıca basamak ve derecelerine göre kaçar lira öderim ve basamak ve derecelerine kaçar lira maaş alırım?Birde ilk maaşı almadan önce toplu para alırsam kaç aylık alırım ve kaç lira alırım?Eğer bu primleri tek seferde ödeyemezsem bunun bir mümkünü yok mudur?

Murat dedi ki...

Ali Bey merhaba annemin 1998 yılından şeker pancarı ekimi dolayısıyla şeker fabrikasından bağkura kesinti yapılmış.Tapu kaydı 2002 yılından var.Biz bağkur borç yapılandırmasından yapılandırma yaptık.Annem 01.10.1961 doğumlu.yapılandırma yaptırırken bize 1,5 yıl prim ödedikten sonra 2017'nin 10.ayında emekli olacağı söylendi.Şimdi de tapu kaydının 2002 yılında olduğu 1998 yılındaki kesintinin dikkate alınmadığı söylenip 4 yıl daha prim ödememiz gerektiği söyleniyor.Bu durumda ne yapabiliriz?

Adsız dedi ki...

ilk sigorta tarihi : 04.05.1982
en son sigorta günü: 02.07.2015
toplam gün sayısı: 1390
askerlik borçlanması yok
doğum tarihi : 20/04/1966
Ne zaman emekli olur borçlanma olarakta
Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhaba hocam ben Anakaradan Elif Eren. 10.12.1966 doğum tarihimdir. 01.01.1981 tarihinde ilk iş günü girişim bulmaktadır. 3600 gün primim var
Ne zaman emekli olabilirim?

Adsız dedi ki...

25 yaş altı GSS borçları siliniyor işten çıkarsan devlet GSS otomatik başlıyor. Ama kendi GSS den yararlanirsin

Unknown dedi ki...

Babam 1997 tarihinde vefat etti.toplam prim gun sayisi askerlik borclanmasi ile 898 gune tekabul ediyor. 900 gun ile annemi emekli edebilmem icin nasil bir yol izlemeliyim.lutfen yardimci olurmusunuz. Tesekkur ederim

semih dedi ki...

1970 doğumluyum. Kasım 1994 de devlet üniversitede (emekli sandığı) akademik personel olarak başladım.
2009 da kamu bankasına sözleşmeli olarak (emekli sandığı) geçtim.2010 eylülde tekrar devlet üniversiteye akademik personel olarak döndüm. bu güne kadar çalışıyorum.2 yaşında geçirdiğim çocuk felcinden dolayı, 2011de sol ayakta ortapedik %40 engelli raporu aldım.
Ne zaman emekli olabilirim. Ayrıca kamuyu bıraksam, dışarıda SSK veya bağkur olarak çalışsam emeklilik için şartlar nelerdir? engelli durumu emekliliği nasıl etkiler?Engelli raporum emekliliğe etkisi nasıl olur.?

Unknown dedi ki...

Özgüer bey ben iş kazası geçirdim /39 iş göremezlik raporum var malülen emekli olmam için ne yapmam gerekiyor sigorta prim 1151 günüm var

Unknown dedi ki...

2011-2012-2013 yılında prim 919 görünüyor sistemden çıkarıldı şuan elimizde 3 yıl sonra 220 gününü geri almışlar 2015 yılında isteğe bağlı bagkur yatırıldı para görünüyor gün görünmüyor benim adıma dilekçe verilmiş ben istemiyorum diye bilgim olmadan imza atıldığını söylüyor. 1600 borç varmış onuda silmişler.

Muhammed dedi ki...

12 isci calistirinca devlet 2 kisi hak verip o iki kisiye 1400 lira maas veriyorlarya su sebepten alamiyorum Onceki calisani beden iscisi olarak cikis verdikleri icin bu dogrumu cozumu nedir ?

Adsız dedi ki...

12 isci calistirinca devlet 2 kisi hak verip o iki kisiye 1400 lira maas veriyorlarya su sebepten alamiyorum Onceki calisani beden iscisi olarak cikis verdikleri icin bu dogrumu cozumu nedir ?

Adsız dedi ki...

Merhaba 20.02.1980 doğumluyum askerliğimi 2000 yılında 17 ay (1 ay erken terhis OHAL) yaptım.SSK sicilimi eylül 2002'de aldım .Askerlik borçlanması için ödeme yapmalımıyım yapmanın bana ne gibi getirileri olabilir bunu ödediğim zaman ne kadar erken emekli olabilirim konu hk bilgilerinizi rica ederim

Adsız dedi ki...

Anlatacağım mevzuu eşimle alakalı;
Filiz Sayraç 15.05.1963 doğumlu. 365464639 Bağ-kur-nolu dur.
Başlangıç tarihi:17.07.1985
Bağ-kur kapatma tarihi: 25.08.1986 dır. Bagkurumu
Kapatmama rağmen 30.06.2011 de bir aylık borcumuzun
çıkması sonucu yapılandırma yaparak defaten 106.04 TL.odedim.
Toplamda 13 aylık bir günüm var.
Doğumlar(üç doğum var sırasıyla)
01.01.1983 15.05.1985 03.05.1999 dur.Çalışmıyorum.Ev hanımıyım .
Emekli olunur mu ? Nasıl? Olmazsa ödemeleri geri alabilir miyim?
Teşekkürler.

Unknown dedi ki...

18 sene geçici köy koruculuğu şimdiki adı ile guvenlik kurucusu su görevini yaptım kendi istegimle ıstifa ettim aslında görevime tekrardan dönmek istiyorum böyle bir imkan varmi.(istifaya zorlandim) aslinda

Adsız dedi ki...

o kadar soruya bir tek cvp goremedim nasil isliyo bu sistem ucretmi odeniyorr bilen varsa bi yazssin ne olur

Fevzi dedi ki...

Merhaba 1966.doğumlu.1989 ssk.giriş.askerlik.saydırıp.1986 geriye dönük.5375 gün üzere 2017 şubat ayında itibaren emekli oldum.bağlanan maaş.862.tel. İtraz dilekçesi verdim 1.5 ay sonra cevap alırsın.dediler.maaş çok düşük ne yapmalıyım.saygılar.

Adsız dedi ki...

Merhaba size bir soru soracağım.Ben çalışamayacak derecede engelliyim yani doğuştan daha doğrusu bebeklikten beri bende ellerde ve ayaklarda denge sorunu var. Yani yürürken dengeyi sağlayamıyorum.Kendimde yürüyorum ama dengesiz yürüyorum.Onun için sokaklarda da arabalar ve insanlar var diye her zaman birinin yardımıyla geziyorum.Evlenmeyi de bu durumda olduğum için sakıncalı olduğunu biliyorum ama evlenmeyi de çok istiyorum.Ailemde böyle olduğum için evlenmemi istemiyorlar.Yani bende ne yapacağımı bilmiyorum.Annem babam öldükten sonra bana kim bakacak kardeşlerim var ama onlarda evlendiler belki bakarlar belki bakmazlar.Çalışacak durumumda yok ama kendime bir şekilde maaş bağlattırmayı düşünüyorum.Yani evlenmek için kendime nasıl maaş bağlattırabilirim??Lütfen bana yardım edin.

Adsız dedi ki...

12-02-1977 doğumluyum,SSK girişim 08-10-1999 toplam SSK gün sayım 347 .Bağkur girişim 27-03-2007 Bağkur toplam gün sayım 4147 hangi şartlarda emekli olabilirim

Adsız dedi ki...

Selam özgür bey 2008 de bagkur açılıp bir gün sonra kapatıldı o günden sonra her işten çıkıp diğer işyerine başladığım çalışmadığım günler bagkurdan borç olarak yansıyor ne yapmalıyım saygılarımla

Adsız dedi ki...

Iyi aksamlar hocam babam 1962 doğumlu ilk ise giriş tarihi 15 05 2006 bağkurdan emekli olması icin 5400 prim 62 yaşa tekabül ediyo askerlik borçlanması yaparak geriye cekebilirmi yasi iyi geceler

Adsız dedi ki...

Yaşar Başıeğri ben 15/11/1966 doğumluyum. 23/03/1989 bağkur girişim var kendim isteğe bağlı bağkur yaptırdım. 2007 -2012 yılı arasında işyeri açtım burdanda bağkurun bir kısmını ödedim kanunla bir kısmını sildirdim toplam bağkurdan 3446 gün bağkur günüm var sonra 2014 yılında sigortalı işe başladım 465 gün sigortam var. şuan çalışmıyorum iş bulamıyorum . Nasıl emekli olabilirim. netten baktığımda son 3,5 yıl sigortada yatırılırsa 5450 gün gösteriyor. ama kalan süreyim nasıl yatıracağım çalışmıyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim iyi çalışmalar

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar ben 10sene bir fabrikada çalıştım ve daha sonra doğum nedeniyle ayrılmak istedim fakat haklarını alıkoyacaktım bana sendikada is görmez raporu alirsam bütün haklarını alarak çıkacağımi söylediler ve ben boynunda 3fitikla ve kolunda tenisçi dirsegiyle aldım raporu ve çıktım bütün haklarımı alarak şimdi ben bu aldığım raporla isgormez raporuyla emeklilik için basvurabilirmiyim malulen emeklilik değil ssk dan bunu bilmek istiyorum şimdiden teşekkür ederim

Ejder dedi ki...

Sn. Hocam saygılar ben kamuda 657/4c maddesiyle çalışıyorum e-Devlete sgk primlerine baktığımda 2010yılının 371gün pirim yattığını fark ettim bununla ilgili ne yapabiliriz

Gül akar dedi ki...

Mrb ben geçen yıl eşimden ayrıldım ayrıldığım kişi ile ikamet adresimiz aynı çıktı kendisi 4 yıldır bir otelin lojmanına kalıyor SSK yetim maaşımı kesti dün kaymakamlığa dilekçe verdim üzerinden düşme şu icin birde SSK ya yeniden inceleme başlatılsin diye muracat ettim SSK yeniden inceleme başlatıldı yoksa ret cevabimi gelir TTK ederim

Unknown dedi ki...

25.04.1977 doğumluyum.. 09.06.1992 sigorta girisliyim şu anki prim gün sayım 7000 hizmet sürem 26 yıl..EYT yasası cıkarsa emekli olabilirmiyim.. tesekkurler

Unknown dedi ki...

25.04.1977 doğumluyum.. 09.06.1992 sigorta girisliyim şu anki prim gün sayım 7000 hizmet sürem 26 yıl..EYT yasası cıkarsa emekli olabilirmiyim.. tesekkurler

Adsız dedi ki...

26.10. 2013 tarihinde sigortam basladi 6yildir ayni isletmede calisiyorum isletme sahibi bir takim bahanelerle bana tutanak tutarak haklarimi yok etmeye calisiyor tazminat alamayayim diye beni isten kiskirtip gitmemi istiyor gibi ben bu haklarimi nasil alabilirim şuana kadar 4 adet tutanak tuttular bahanelerle tlf numaram 05462776114 bana bu konuda yardimci olabilirmisiniz

Adsız dedi ki...

Merhaba hocam sormak istediğimiz,
1992 den 1997 ye kadar geçen sürede primler sürekli eksik yatırılmış
askerlikten sonraki dönemde ise 1999 2004 yılları arasında hiç prim ödemesi yapılmamış ve sonra da firmada kapanmış
bu durumda eksik yatan primler için bir şey yapılabilir mi acaba?
yaş:1977
başlangıç:1992
iyi çalışmalar.

TncyAts dedi ki...

İyi günler Ali Bey.Ben 01/01/2019 tarihinde işe başladım.29/08/2019 Tarihinde ameliyat oldum.10/09/2019 tarihine kadar iş göremez raporlu idim.02/09/2019 tarihinde raporumu iş yerine ilettim.Fakat 02/09/2019 tarihinde iş yerim;bana ihbar etmeden ve ağustos maaşımı ödemeden tek taraflı iş akdimi sonlandırmış.Maaşımı ve ihbar tazminatımı alamadım.Bir işe başladığımda maaş olarak asgari ücretten düşük maaş bankama yatırıyorlar.Akşam saat:21.00-02.00 arası çalışma karşılığı olarakta maaş harici 300 TL.yatırıyorlardı.Arabulucuya girdik ama uzlaşma.Sizden ne gibi haklarımın olduğunu öğrenip,avukatıma vekaletname verip,mahkemeye vereceğim.Saygılar.

Yorum Gönder