Salı, Kasım 10

En İyi Seslendirme Sanatçıları

Küçüklüğümden beri yabancı dizilerde ve  sinemalarda seslendirme yapan sanatçilari çok merak etmişimdir.İnternet dünyamiza girince seslendirme yapanlari tanima firsati doğdu.


Dünyanın en iyi seslendirme (dublaj) yapan ülkelerinden biri belkide en iyisi Türkiyedir.Sanirim ödül bile almıştı.Ülkemizde seslendirme yapan çok iyi dublaj sanatçilari var.Bu sanatçilari bir bir yazmak çok uzu sürer.Bende benim için çok özel dublaj sanatçilarini tanitmak istiyorum..

Sungun Babacan

Kendisi Genelde başrolde oynayan yakışıklı oyunculari seslendirir.Çok özel bi sesi vardir hayran olmamak mümkün değil.Bir çok sinema filmi ve dizide ünlü sanatçıların seslendirmesini yapan Babacan,uzun yıllar çeviri ve sesledirme yönetmenliği yapmıştır. Sanatçı iki büyük kuruluşun kurumsal sesi olmasının yanısıra halen televizyon filmleri ve çoğunlukla reklam seslendirmesi yapmaktadır. Ayrıca, Başkent İletişim Bilimleri Akademisi'nde, seslendirme eğitimi vermektedir.Seslendirdiği bazı karakterler;

Sean Penn Tom Hanks John Travolta Brad Pitt Tom Cruise

Ses demosu:




Sezai Aydın
 

En sevdiğim ikinci dublajcilardan biri sezai aydındır.Kendisini Rocky,rambo,cosby ailesi,çakmak taş seslendirmelerinden taniyoruz..Özellikle sylvester stallone dublajı müthiştir..Onun seslendirdiği sylvester stallone filmleri daha bi tad veriyor.Sezai Aydın şu an Başkent İletişim Bilimleri Akademisi'nde seslendirme dersleri vermektedir.


Yekta Kopan

Seslendirdiği ünlülerden bazıları :

Jim Carrey, Michael J. Fox, Edward Norton, Obi Van Kenobi,Muhteşem İkili dizisinde Kuzen Balki, Yüzüklerin Efendisi filminde Pippin'i seslendirmiştir. Jim Carrey'e yaptığı başarılı seslendirmeler sonucunda

özdeşleşen ses 2007 DNS seslendirme ödülünü aldı. Şu an NTV’nin kültür sanat programlarından Gece Gündüz’ün sunucusu..


 
Murat Şen

12 Yaşından beri profesyonel tiyatro oyunculuğu yapmaktadır.1992 yılından beri aralıksız seslendirme yapmaktadır.Sıkça konuştuğu ünlüler arasında: Brad Pitt, TomCruise, Johnny Deep, James Spader, Hugh Grant,Sean Penn, Jude Law sayılabilirSinemalarda Türkçe dublajlıda gösterilen Matrix filminde Neo'yu (Keanu Reeves) da büyük bir başarıyla seslendirmiştir.


 
 
 
Arda Aydın
 

Seza Aydının oğludur.Ankara'da 7 yaşında başladığı seslendirme çalışmalarını İstanbul'da sürdürmektedir.Leonardo Di Caprio'dan Tom Cruise'a kadar pek çok ünlüyü konuşmaktadır.Bitirim Karınca'da Beetle Canavar Ev 'de Bones'i Superman Returns - James Marsden'i Chicken Little - Zach Braff'ı seslendirmiştir.Orman Çetesinde Hammy'i Neşeli Ayaklar'da Rinaldo'yu Zoraki Koca dizisinde Burak Özçivit'i seslendirmiştir.
 
 
 
 
Beğendiğim daha çok seslendirme sanatçısı var...Buraya yazmak mümkün olmadiği için aklimda kalan sanatçilari yazdım..Diğer sanatçilara burdan bakabilirsiniz..

Kaynak:seslendirme.org

13 Yorum var:

Adsız dedi ki...

aynen katılıyorummurat şen ve sezai aydın daha da süperler bence.

Adsız dedi ki...

BEN SESLENDİRME KONUSUNDA YEMİN EDİYORUM HER YABANCI FİLM İZLEDİĞİMDE NEREDEYSE CİNNET GEÇİRECEK HALE GELİYORUM.NEDENMİ,TÜRKÇE SESLER KIÇTANMI ÇIKIYOR NEDİR BİLMİYORUM AMA ÇOK KISIK AMA EN UFAK BİR TIKIRTI SON SES GİBİ,KUMANDA ELİMDE SEYREDİYORUM KONUŞMADA SES AÇIYOR SONRASINDA KISIYORUM YILLARDIR BU BÖYLE,NEDİR BU YA TEK DUYARLI İNSAN BENMİYİM DİYORUM.DİĞER BİR ŞİKAYETİM BAZI SELENDİRME SANATÇILARIMIZ KENDİLERİN ACABA DİNLİYORLARMI EĞER DİNLİYOR VE İYİ YAPMIŞIM DİYORSA PES... İSMİNİ BİLMİYORUM AMA BİRÇOK FİLMDE SESİNİ DUYUYORUM VE ÇILDIRIYORUM SİZDE DİNLEYİN BAKIN HAKSIZMIYIM,ŞİMDİ BİR FİLM İZLİYORUM VE YİNE O SES VE BEN ÇILDIRIYORUM ADAM FİLMDE KOŞARAK KONUŞUYOR AMA GÖZLERİMİ KAPAYIP DİNLİYORUM SANKİ ADAM OTURMUŞ UYUKLAYARAK KONUŞUYOR FİLMİ SÖYLEYEYİM BİR BAKIN HAKSIZMIYIM.FİLMİN ADI KİLLERS (KİMİNLE EVLENDİM.) DİYE BİR FİLM BAŞROL OYUNCUSUNU SESLENDİRİYOR ASHTON KUTCHER İ BİR BAKIN ...

diver3568 dedi ki...

Yukarıdaki yazıyı yazan kim se, çok ayıp etmiş. Kendini ne sanıyor bu arkadaş, bu emeğin altından girmiş üstünden çıkmış anlaşılır gibi değil. Dublaj dünyada sadece bizde bu kadar iyi yapılıyor ve hakkını vermiyoruz. İşte bu arkadaş gibi insanlar kolaylıkla yazı yazıp böyle uygunsuz eleştirebiliyorlar. Daha da üzücü tarafı, ayıp ettiğinin farkına varamıyor.... umarım bir süre sonra yaptığı haksızlığı anlar ve bu yazıya olumlu cevap verir. İzlediği filme bakılırsa, evde kalmış kız kurusu haline bürünmüş ve eleştirecek yer arıyor, ama konusu yanlış. Eleştirecekse eğer, dizi sapkınlığını eleştirmeli bence.
SORDUĞU SORUNUN CEVABINI VERİYORUM: HAKSIZSIN.!!!

rsnBK dedi ki...

@diver3568 Evet size katlılıyorum seslendirme ülkemizde iyi yapılıyor ancak son yıllar da düşüş var yeni sesler gelmiyor bikaç isim hariç..onların sesinide her dizi de duyuyoruz zaten..Sezai Aydın gibi Çetin Tekindor gibi Trt kökenli dublaj ustaları artık dizilerde boy gösteriyor.Artık seslendirme yapmıyorlar kalite ortadan kalkınca da önüne gelen yabancı dizi ve filmler de ucuza seslendirme yapıyor.Böyle olunca eleştiriler olması doğal..

Adsız dedi ki...

Ne demek bu arkadaşlar ya.
Sizin gibi insanlar için vereceksin balkan ülkelerindeki gibi hem kadını hem erkeği seslendiren adamı
filmin başından sonuna kadar sadece o sesi dinleyeceksin.
seside sonuna kadar açalım ki daha rahat duyun..
Türkiyede seslendirme 1 numara .
sonuçta bu da bir iş.
hiç bir iş % 100 iyi olmadığı gibi
Ama en azından bizde seslendirmedeki durum durum %90
bence süper.

İzzet Okbay dedi ki...

Bana sorarsanız Mazlum Kiper bir numaradır. Anlatan olarak sesin dibidir.

Unknown dedi ki...

Adsız yorumuna katılıyorum aslında ama farkli bi durumda, o da şu. Ashton Kutcher' ı seslendiren (Killers - Kiminle Evlendim filminde) kişi ( Emin degilim ama Umut Tabak diye düşünüyorum), bütün yabancı film veya dizilerde ( Türkler neyse ) kesinlikle "R" harfini kullaniyor veya bi kullanıyor bi kullanmıyor. Bundan sonra dikkat ederseniz farkedeceksiniz mutlaka. Ve bu gerçekten benim.sinirimi bozuyor. Abartı diceksiniz belki ama filmin heyecan ve de duruşunu inanin cok etkiliyor. Arkadaşa hak veriyorum, nefes nefese bi sahnede sanki verandada oturup cay iciolarmis izlenimi doğuyor. Ve bu seslendiren kisi maalesef bunu %98 bütün filmlerde yapiyor.

Adsız dedi ki...

TOLGA TİBET EVET İYİ BİR SESLENDİRMENDİR,KİLLERS FİLMİNE BİRAZ YAKIŞMAMIŞ HAKLISIN AMA ACIMASIZ OLMA...SEYİR ZEVKİ SADECE SESLENDİRMENDE BİTMİYOR,SENKRON VE MASTERİNGLERDE BAZEN SORUNDA ÇIKABİLİYOR,DUBLAJI YAPAN KİŞİ İŞİN BİTMİŞ HALİNİ DİNLEDİĞİNDE HÜSRANA UĞRADIĞIDA OLUYOR.

Adsız dedi ki...

Doğru diyor ses konusunda o arkadaş. Bir açıp bir kısıyoruz filmlerin sesini sürekli. Seslendirmede sorun yok sadece bu işleri yönetenlerde iş yok bence.

Unknown dedi ki...

sitemkar adsız yazısında soylemek istedigini cok iyi anlıyorum bu seslendirmen genelde hep kendinden cumleler katarak nidaları olmayan bir seslendirme unlu bir isim cumku cok filmde seslendirme yapıyorr ama sıktı artık kendisi artık baska kişilerin denenmesi gerekiyorr yanii sayısızca seslendirme yapıyorr ve butun filmlerde var artık sıkıyorrr cozum bulmak gerekiyoooo kendisine katılıyorummmm bende bu sesten rahatsız olanlardanımmm (hiboo)

Unknown dedi ki...

adsız bencede dogruu soyluyoorr bu işi yapıcak cok insan yok diyooolar seslendirme sanatcılarıı sayıılıı diyolarrr ama artık biz izleyiicilerr sıkılıyoruz hep aynıı ses tonu hep aynı konusmacı sanki ses tonuuu iyiyse seslendirmee iyi olmasıı sacma gelyorr vede sunu soyluyorumm seslendirmen kesinlikle baska sesin disına cıkamıyorlarrr bu yuzden arkadasa katılıyorum bu filmi seslendiren insan hep aynıııııı ses tonu artıkkkkkkkkkkk sıkıldıkk iş yapıyorsunuzz belki amaa kazanc sagladıgınız işi iyi yapmalısınzzz arık filmi izlerken haaaa gene mi bu adam demek filmi izlettirmiyorrr bende rahatsızımmm bu konudaa....

Adsız dedi ki...

Ben de iyi bir izleyici olarak eleştirilerinizin çoğuna katılmıyorum.Tolga Tibet ve Umut tabak bence seslendirme konusunda çok başarılı iki sanatçımız.Seslendirdikleri tüm filmleri keyifle izliyorum.Her ikisi de son dönemin en başarılı ve işlerini layıkıyla yapan sanatçıları.Bu konuda sanırım sanatçılarımıza haksızlık etmişsiniz.Killers filmindeki gerçek sıkıntı internette yayınlanan bir çok korsan filmde olduğu gibi aktarımda yaşanan frame rate sorunundan kaynaklanıyor.25 fps bir filmin seslerini televizyondan ya da dvd den alıp daha yüksek görüntü kalitesi olsun diye 24 fps bir kopyanın üzerine senkron etmeye çalışarak koyuyorlar sonrada onu divx ve çeşitli başka formatlara çevirerek daha da berbat bir hale getiriyorlar.Otomatik olarak deviri düşen ya da hızlanan sesler seslendiren kişinin ses rengini ve oyununu mahvederek tatsız şekilde izlenmesine neden oluyor.Çoğu zaman sesler bozuk plak gibi ağır devirde akıp gidiyor.Oysa filmin orjinal türkçe kopyasında; izlediğim için biliyorum sesler gerçekten temiz ve ses oyunları mükemmel.O yüzden bence her zaman filmlerin orjinal kopyaları izlenmeli ve her sanatçımızın kıymeti bilinerek olur olmaz gereksiz yorumlarda bulunulmamalı:)

Adsız dedi ki...

SAYIN YORUM YAZAN ARKADAŞLAR SESLENDİRME İŞİ ÖYLE UZAKTAN GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ KOLAY BİR İŞ DEĞİL ELİNDE 40 SAYFALIK BİR METİN VE O METİNLE KİMİ KONUŞACAKSAN O KİŞİ GİBİ OLMAK ZORUNDASIN BU KADAR ZORLUĞA RAĞMEN BU SESLENDİRME İŞİ TÜRKİYE DE ÇOK ÇOK İYİ YAPILIYOR HEPSİDE BİRBİRİNDEN DEĞERLİ DUBLAJCILAR ONLAR AMA NE YAZIK Kİ ONLARA GEREKEN DEĞERİ VERMİYORUZZ..

Yorum Gönder