Perşembe, Ekim 30

Özel Dedektif

D
edektif, suçları soruşturmak ve suçluları yakalamakla görevli polislere denir. Bazı ülkelerde devlet görevlisi olmayan özel dedektifler de vardır. Öykülerde ve romanlardaki dedektifler genellikle bu türden özel görevlilerdir.

Dedektif becerikli ve sabırlı olmalıdır, çünkü soruşturduğu konuda yalnızca bir ipucu bulmak için bile aylarca çalışmak zorunda kalabilir. Günümüzde kanıtlar bulmada bilimsel yöntemler büyük kolaylık sağlar, ama dedektif gene de büyük ölçüde soru sorma yöntemiyle çalışır
Kimler dedektif olabilir..


Kişiliğinizin çok iyi gelişmiş olması gerekir. Şüpheci, çözümleyici, bir konuya pek çok farklı bakış açısından bakabilen, günümüz dedektifleri için teknolojiden iyi anlayan, insan psikolojisini iyi anlayan, çok okuyan, hangi bilgiyi nerede bulabileceğini iyi analiz edebilen, gözlemci, sabit fikirli olmayan, hayal dünyası geniş bir kişi iyi bir dedektif olabilir.

9 Yorum var:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Söze nasıl başlıyacağımı bilemiyorum,ben 17 yaşında sağlık meslek lisesinde okuyan bir kızım.Neredeyse çocukluğumdan beri dedektif olmak istemişimdir.Bunu hala çok istiyorum.Nasıl dedektif olunur bilmezdim.Sanırım şimdi öğrendiğime göre özel dedektifliğin yasası olmadığı için isteyen herkez olabiliyormuş.Tabi belli sertifikalar ve hukuk bilgisiyle.Sorucağım sağlık meslek lisesini bitirdiğimde üniversiteye gidicem.Yalnız şimdilik okuduğum meslek yani anestezi teknisyenliğinin 2 yıllık üniversiteleri var.Umarım 4 yıllık yada 2 yıllık farketmiyordur.Bu mesleği filmlerden görmüştüm ama filmlerde ki gibi olmadığını bende biliyorum.Ve şöyle bir şey daha var dış ülkelerde özel dedektiflik yapılabilir mi?Yada orada dedektifliğin okulları var mı?Ben araştırabildiğim kadarıyla araştırdım ama internet sınırları pek izin vermedi ve yaşımın gereğiyle ayrıca okulumun bana öğrettiği ingilizceyle anlamam daha da zorlaştı.Sizden tek istediğim bana cevap göndermeniz.Buna gerçekten ihtiyacım var ve ben bir gün dedektif olucam.

SAYGILARIMLA

ZerO dedi ki...

burdan bilgi edinebilirsiniz..

Unknown dedi ki...

http://www.pozitifdedektiflik.com dan dedektiflik başvurusu alınmakta

ZerO dedi ki...

pozitifdedektiflik özel dedektif aramakta başvurularinizi bu siteden yapabilirsiniz..

Adsız dedi ki...

bizim sınıfta hırsızlık olayları oluyor 5. sınıfız ama 140 lira çalındı. ben bu olayı çözemedim ya bizim sınıftan biri yada dışadırıdan biri lütfen yardım edin hırsızı nasılbulabilirim

Adsız dedi ki...

Dedektif olabilmek için hukuki yasalar yok ama belli yerlerde, belli zamanlarda yorucu ve bir o kadar meşakkatli olabiliyor. Genelde medyayı sık takip edebilen, hitap etme sorunu olmayan, gazetelerde gündemi takip edebilen, teknolojik gelişmelerden haberdar olan, kitap okuma alışkanlığı olan, algoritması rahat olan, psikolojiden iyi anlayan herkes dedektif olabilir. Ama öncelikle hitap etme sanatı insanın çok iyi olması lazım. Çünkü kaale alınmama gibi durum da var. Bu da ciddi bir sorun. O yüzden kitap okumaktan, gazete almaktan geri kalmaması gerekir insanın. Amaç varsa zaten bu yeterlidir, bir insanın dedektif olabilmesi gerekir. Ben bilgisayar teknisyeniyim ve yeteri kadar hukuki yasalarla da yakından ilgileniyorum. Niyeti bozuk olan bir insanın yaptığı iş kesinlikle dedektiflik değildir, olsa olsa hırsızlığa girer. Dedikodu, iftira, yalan dolan konuşmalara kanmamak için insanın çok uyanık olması gerekir. Açık gözlülük her zaman insana artı puan kazandırır. Hangi bölümde olursan ol, hiç fark etmez. Bilgi birikimine güvenen herkes istediği işe kavuşur. Dedektif olmak benim de hayalimin bir parçası ama özel hayata saygı da duymak her insanın farz olan davranış biçimidir. Mesela; karı koca arasını bozmak hem özel hayata müdahale ve hem de günah olan yasaklanan bir davranıştır. Bunlara çok dikkat etmelidir öncelikle dedektif olacak adaylar için yazıyorum. Sonra bunu vicdan muhasebesine döndürür ve bu illetten kurtulmak bir ömür bile alabilir. Niyet, hitap etme yeteneği, okuma ve kendini tanıma dedektifliğin ön prensibidir. Bu prensip yoksa yapılan tüm işler hırsızlığa girer. O yüzden dedektif olmak hiç de gözde görülür kolay iş değildir. Hukuki yasalar yok ama olsa çok daha iyi olur. Kimin ne yaptığı hiç olmazsa ortaya çıkar. Yabancı dil bilmek için de insanın kendisi isteyip öğrense çok daha iyi olur. En az 3 dil bilse dedektif o bile kendiine de çevresine de yeter. Ortada dedektif çok ama ayırt etmek mükemmelliyetliği gösterir.

Adsız dedi ki...

bende dedektif olmak istiyorum ama filmlerdeki gibi değil ki hayat.. sorun şu dedektif olmak için önce bir olaya ihtiyacın var.ama ben daha bulamadım

Mert dedi ki...

Özel Dedektif Nasıl Olunur?
Özel bir araştırmacı yada özel bir dedektif olabilmek için hiçbir lisans gerekmediği gibi, herhangi bir devlet kurumundan izin almaya gerek bulunmamaktadır.Tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi, dileyen her türk vatandaşının kendi araştırmacılık ve özel dedektiflik şirketini kurmaya ve işletmeye hakkı bulunmaktadır.Yasal açıdan buna hiçbir engel yoktur.Türkiyede hizmet veren, özel dedektiflik ve araştırma faaliyetlerinde bulunan şahıs yada şirketler vergi usul kanununa tabi olduğu sürece,bağlı bulunduğu il Ticaret odalarına kaydolabilir, yerel belediyelerden çalışma ruhsatlarını temin edebilirler. Bir özel dedektif ve araştırma şirketinin faaliyetlerini yürütebilmesi için özel dedektifler derneğine üye olmasıda gerekmemektedir. Ancak özel dedektiflik yapabilmek için mesleki eğitim şarttır.Özel dedektiflik ve araştırma faaliyetlerinde bulunabilmek için eğitim, bilgi ve deneyim şarttır.Dünyada özel dedektiflik ve araştırma hususunda eğitim sertifikası veren, özel dedektif kursları bulunduğu gibi farklı üniversitelerin bünyesinde müfredat dışında eğitim kursları düzenlenmektedir.Bu kurslar arama kurtarma, ilk yardım, güvenlik ve araştırma konularında eğitim vermektedir.Online olarak özel dedektiflik eğitimi veren ve kurs sonunda özel dedektif sertifikası veren onlarca web sitesi mevcuttur.

www.dedektifbilgisi.com

Yorum Gönder